Monday, July 12, 2010

10 juli 2010

Expressen: "Elisabet Höglund berättar sanningen om TV-bråken. Jag drar gränsen vid mitt sexliv." Bilaga: Leva & Bo. "Bjud på grillfest."

Aftonbladet: "Aftonbladet avslöjar. Anna, 30: Jag sålde sex till Sven Otto Littorin." Bilaga: Hemma. "Så fixar du drömtorpet."

Man kan ju inte annat än tycka synd om Expressen en dag som denna. Grand slam för Aftonbladet.

Många av mina kollegor trodde att Aftonbladet skulle vänta till på söndag med det stora avslöjandet eftersom det är då kvällstidningar generellt sett säljer bäst. Men det blev alltså redan i lördags. Sven Otto Littorin, a.k.a "Totto", alias "SOL" (kärt barn har många namn) köpte alltså sex för drygt fyra år sedan. Fy på sig, Totto! Så gör man bara inte.

Jag kan inte låta bli att snegla på Elisabet Höglunds uttalande på Expressens löp (äldre och mer uttjatad story är för övrigt svår att hitta): "Jag drar gränsen vid mitt sexliv." Det verkar Totto också tro att han kan göra. Han gömmer sin smutsiga sexköparbyk under mattan och viftar ihärdigt med sina tre barn framför kamerorna (bildligt talat alltså) för att vinna folkets sympatier. Men nu är den fina gråta-krokodiltårar-showen plötsligt över och alla står istället och stirrar på den där stora, mycket underliga, bulan i Tottos matta och undrar vad sjutton som gömmer sig därunder.

Och vi vet. Men Totto vill inte visa. Enligt Totto finns det ingen bula. Trots det väljer han att avgå. Märkligt.

Sicken underlig karl. Sicket fantastiskt scoop.

Ro hit ett ex av Aftonbladet, vetja!

Ställning: Expressen - Aftonbladet 17-15



2 comments:

  1. Låter som att du tycker sexköpslagen är bra? Sluta med det, är du snäll.

    ReplyDelete
  2. Jag är ärligt talat inte tillräckligt insatt i för- och nackdelar för att kunna ta slutgiltig ställning till den svenska sexköpslagen. Men jag kan säga så mycket som att jag är mot prostitution. Jag tror inte på idén om "fri vilja" i samband med prostitution. Tror inte heller på idén om den "lyckliga" och "frivilliga" horan.

    Nyfiken: varför tycker du att sexköpslagen inte är bra?

    ReplyDelete