Monday, July 12, 2010

12 juli 2010

Expressen: "Bild-extra. Så planerade Jimmy Jump galna VM-kuppen." Bilaga: Sommarmat. "Sommarbuffé. 59 nya recept."

Aftonbladet: "Extra. Littorin får miljonfallskärm. Mona Sahlin: Jag känner mig sviken." Bilaga: Sport. "Allt om Spaniens historiska VM-guld."

Idag ställs jag inför det prekära dilemmat: "Jimmy Jump" eller "Totto Hump". Ni förstår säkert själva hur svårt detta är. Eller kanske inte.

Nä, Jimmy Jump må vara fascinerande [YouTube], kanske till och med älskvärd [ännu mer YouTube], men Littorin-affären kommer jag omöjligt att kunna släppa förrän Littorin erkänner eller Aftonbladets källa, Anna, 30, visar sig vara opålitlig. Att Mona Sahlin dessutom fått ett medialt uppsving (ja, åtminstone i Aftonbladet) i och med det som hänt gör det inte mindre intressant. Känslor är bra att visa och prata om även i politiska sammanhang och det vet Mona sedan tidigare. Denna gång känner hon sig "sviken". Jag kan inte annat än undra vilka politiska konsekvenser "Tottos" snedsteg och det moderata partiets patetiska hantering av affären så småningom får. Vad tror ni? Aftonbladets chefredaktör, Jan Helin, spekulerar i sin blogg. Så även Expressens dito, Thomas Mattsson. Väl värt att läsa.

Aftonbladet, I am all your tonight.

Ställning: Expressen - Aftonbladet 18-16



No comments:

Post a Comment