Tuesday, July 13, 2010

13 juli 2010

Expressen: "Super-hettan. Bli svettsäker snabbt och enkelt i sommar." "Littorin sänker Reinfeldt." Bilaga: TV14. "Alla artister på Victoriadagen. Tydliga tablåer för två veckor."

Aftonbladet: "SMHI varnar för sommarens värsta åskoväder. Kartor - här slår det till allra hårdast." Kicki Kikki Danielsson: "Nu vill jag ha en ung man." Bilaga: Sofis mode. "Allt för ditt sexiga strandhår."

Jag börjar urskilja tydliga mönster nu. En särskilt tydlig trend är att Expressen älskar att fronta med kroppsliga dysfunktioner - den ena äckligare än den andra. Den 28 juni var det fotsmärtor, den 3 juli högt blodtryck och idag: högsommarsvett. Samtidigt passar man på att mynta ett nytt begrepp: "svettsäker". Ungefär som skottsäker, fast ändå inte. Högaktuellt men lågintressant. Jag vet ju av egen erfarenhet att när det är så varmt som det är just nu finns det inget som biter. Inget. Det är bara att ge upp kampen mot de generande kroppsvätskorna. Just let it all out.

Aftonbladet å sin sida älskar väder. Det vet vi sedan tidigare. Oftast gäller det tvivelaktigt långa väderprognoser. Men idag handlar det om något betydligt mer dramatiskt än så. Vi får tips om var "sommarens värsta åskväder" kommer slå till som "allra hårdast". Hu, hemska tanke. Funkar perfekt på en liten blixtskygg ynkrygg som jag som inte vill sluta mina dagar som helstekt internetstrateg. Därtill måste jag tillägga att rubriken om att Kicki Kikki D är på jakt efter unga män är sådär kittlande äcklig. Ungefär om en nyligen inträffad bilolycka som man inte kan låta bli att titta på, trots att man egentligen inte vill eller borde (tog mig friheten att låna en kompis målande beskrivning - tack!).

Aftonbladet, att hämningslöst utnyttja folks rädslor fungerar. Jag faller som en fura - träffad av blixten. Tack för det!

Ställning: Expressen - Aftonbladet 18-17



No comments:

Post a Comment