Friday, July 2, 2010

2 juli 2010

Expressen: "Pressa banken: Slipp högre ränta. Lista: Bästa råden." Bildtext: spara 14.000 kr.

Aftonbladet: "Så blir vädret i juli där du bor - unik prognos." Bilaga: Klick! Han är Gynnings nya heta pojkvän!

Fredagens löpsedlar visar sig vara ett par riktigt sorgliga sömnpiller. Ränta och väder. Väder och ränta. Och så lite om Carolina Gynning och hennes nästa kärleksoffer. Får mig att sakna Carola lite extra mycket. Kom tillbaka! Snälla.

Jag får panik. Kan helt enkelt inte välja. Så idag ska jag göra ett undantag. Jag ska ta ett steg tillbaka. Ut ur min kropp. Anta formen av Gert, 59 år. Säkerhetssamordnare på TelgeKraft. Bor i villa i Tumba med Ulla-Britt, 57 år. Tycker om Sudoku, köpta kroppskakor med lite för mycket lingonsylt och så den där Charlotte Perrelli som alltid är så glad och har så fina ben. Vilken tidning skulle Gert köpa, tror ni? Min gissning är att han skulle köpa Expressen. Gert har bostadslån. Och Gert bryr sig väldigt mycket om sina lån och vårdar dem ömt. Visserligen verkar han inte bry sig tillräckligt mycket om lånen för att aktivt byta bank, men han funderar allt på det ibland. Nordea, eller Nordbanken som han fortfarande kallar det, är trots allt inte vad det brukade vara.

Väder har Gert däremot inte mycket till övers för (det är ju vad det är, helt enkelt), annat än när det är Tone som presenterar prognosen i TV4. Hon har också fina ben.

Expressen - stort grattis! Denna fina sommardag väljer Gert att köpa just er tidning. Känn er hedrade.

Ställning: Expressen - Aftonbladet 15 - 9


3 comments: