Thursday, July 15, 2010

15 juli 2010

Aftonbladet: "Bebis nära värmeslag. 30-årig man svimmade. Stängda dörrar i hettan. SJ anmäls för tågkaoset." Bilaga: Lantligt. "Inredning. Mat. Mode. Härlig sommartidning. Bara 29 kronor."

Expressen: "Victorias hemliga samtal till Kalla som tv missade." "Bandinspelningen som är beviset: Littorin talar sanning om sin dementi." Bilaga: Extra. "Daniel hjälpte Carola till hennes nya liv."

Svår dag. Mycket svår dag. Mycket, mycket svår dag.

SJ:s megafail - vad har vi att säga om det? Det gör mig helt klart fly förbannad. Och det är inte första gången. Men känns inte löpet lite passé? Lite gårdagens news, så att säga? Sedan mardrömsresan ägde rum i tisdags har jag redan hunnit höra allt på tv (bebisen, 30-åringen, fönster som krossas...). Läst på nätet (bebisen, 30-åringen, fönster som krossas...). Flera gånger om till och med (bebisen, 30-åringen, fönster som krossas...). Jag har till och med hunnit gå in på SJ:s Twitter-konto, läst deras användarnamn baklänges och skrattat lite för mig själv - som jag alltid gör när jag blir SJ-frustrerad (om du bestämmer dig för att testa: läs för bövelen inte vad SJ skriver där i övrigt för då blir du bara ännu argare). Så, summa summarum: Det går fort i nyhetsvärlden nuförtiden och Aftonbladets hänger inte riktigt med idag. Att SJ nu stäms känns inte nytt nog, bara självklart och efterlängtat. Hade Aftonbladet istället bestämt sig för att fokusera på den påstådda maktkampen bakom kulisserna hade jag dock nappat fortare än SJ kan säga "försening".

Expressens löp om Victorias samtal till Victoriastipendiaten Charlotte Kalla berör om möjligt ännu mindre. Visserligen var det fint av Vickan att ringa och gratta Kalla på distans. Men sen då? TV:n missade samtalet, jag missade TV:n - allt är i sin ordning. En liten tröst i nyhetstorkan är att vi får veta vem det egentligen är som ligger bakom Carolas "viktras". Tydligen är det inte Gud utan prins Daniel som hjälpt till. Det borde jag ha kunnat räkna ut. Och så lite Littorin längst ner i högra hörnet. Han talar tydligen sanning. Om att han dementerat. Kanske aningen spännande ändå, trots att jag så klart allra helst vill veta om dementin i sin tur är sann. Att hoppas på för mycket, antar jag.

Så, idag är det de små rubrikerna som avgör. Carola och Littorin fick min trendkänsliga vågskål att tippa över. Grattis Expressen.

Nu skyndar jag mig att posta detta inlägg innan jag hinner ångra mig.

Ställning: Expressen - Aftonbladet 20-17



No comments:

Post a Comment