Friday, July 9, 2010

9 juli 2010

Aftonbladet: "153 168 dödade av sina män. Han dödade fyrbarnsmamman med 28 knivhugg." Bilaga: Klick! "Allt om Maddes heta flirt. Hon dansade nära och sög på hans sugrör."

Expressen: "Expressens expert tipsar om bästa sommarvinerna. Rosé. Boxar. Till grillat." Bonus: "En meter korsord. Vik ut och kryssa."

Idag är det hör och häpna en underrubrik som först fångar min uppmärksamhet. Kan ni gissa vilken? Maddes flirt och sugrörssugande skulle man kanske kunna tro, men nej. Istället är det Expressens "en meter korsord" som jag lägger märke till. Jag menar bara: wow! Som oinvigd hade jag faktiskt ingen aning om att "size matters" även inom korsordsvärlden. Idag är Expressen synnerligen välhängd. Korsordens John Holmes, rent utav.

I övrigt har Expressen inte mycket att komma med. Vin, javisst. Det är gott. Kanske extra gott på sommaren. Men när det gäller vintips är inte Expressen den första källa jag kommer att tänka på. Snarare den sista.

Aftonbladet, däremot. Jag diggar deras "Kvinnor som dödats av sina män"-serie trots att jag starkt misstänker (läs: vet) att de gör det för att sälja lösnummer och inte för att de faktiskt bryr sig. Men ändå: ett oerhört tragiskt och viktigt ämne som förtjänar all uppmärksamhet det kan få. Det får vara slut nu, era mesproppiga, ynkryggiga ursäkter till män som misshandlar och dödar era kvinnor (och vice versa). Hör ni det?! Nog.

Med risk för att göra en Expressen genom att blanda allvar med ytligheter på ett smaklöst sätt vill jag avsluta med att säga att rubriken om Madeleines flirt inte gör saken sämre. "Hon dansade nära och sög på hans sugrör." Som taget direkt ur en Harlequin-novell.

Så ge mig ett ex av Aftonbladet, tack.

Ställning: Expressen - Aftonbladet 17 - 14

No comments:

Post a Comment