Wednesday, July 14, 2010

14 juli 2010

Aftonbladet: "Extra. Littorin talar ut". "Tromb. Åska. Hetta. Regn. Galna vädret delar Sverige." Bonus: "Så gör du sommarmaten. Samla receptböcker. Bara 79 kronor."

Expressen. "Maddes stolta och kaxiga budskap till Jonas i tv i kväll". "Littorin vet inte om han träffat kvinnan. "Men jag vet att jag inte begått något brott"." Bonus: "Samla exklusiva grillbestick. Bara 79 kronor".

Okej, vänta lite nu. Är det så att Aftonbladet idag väljer att fulfronta med DN:s scoop eller ser jag fel? Andas. Andas. Så gör man väl inte? Ett till synes oslagbart löp som övergår i total pinsamhet och pina när man inser att Aftonbladet bara ekar DN. Och dessutom försöker få det att se ut som att de är huvudkällan. Visserligen långt ifrån alla som vet hur det egentligen ligger till så löpet kommer säkerligen att sälja lösnummer, men jag vet bättre och säger: bu!

Expressen återgår tillfälligt till det de är bäst på: kungligheter. Idag är den 14 juli. Victoriadagen. Victoria själv är frånvarande men Madde är på plats på Öland. Ställer upp. Jag anar att rubriken om Maddes kaxiga budskap till Jonas inte alls är vad det verkar vara. Mig veterligen har eventet i skrivande stund ännu inte ägt rum och således inte heller TV-inspelningen. Hur kan då Expressen veta vad som kommer att hända? Vad Madde planerar att göra eller inte göra? Löpsedelsbranschen vägar äro sannerligen outgrundliga. Och luktar fisk. Ändå köper jag det. Om inte annat så för att det trots allt är Expressens eget scoop och ingen annans.

Så det så!

Ställning: Expressen - Aftonbladet 19-17


2 comments:

  1. nu med facit- vad var hennes "stolta och kaxiga budskap"- och hur kunde expressen veta det redan dagen innan? fantastisk blogg, precis den jag ville starta. nu får jag läsa den istället.

    ReplyDelete
  2. Pinsamt erkännande: orkade inte se hela och köpte inte tidningen. Bra fråga dock. Och tack snälla för beröm.

    ReplyDelete