Thursday, July 1, 2010

1 juli 2010

Expressen: "Carola smal utan bantning. Kopiera hennes knep." Bilaga: Prins Daniel om kärleksresan.

Aftonbladet: "Aftonbladet enda tidning på festen. Madeleines succé i London i natt." Bilaga: Bil.

Bra dag idag. Riktigt bra dag. Skvaller på högsta nivå. Och mer Carola. Man kan aldrig få för mycket av Carola. Eller snarare: Man får alltid för mycket av Carola och det är det som är hela grejen.

Ibland, i mina mest arroganta och egenkära stunder, tänker jag att löpsedelsredaktionerna kanske läser den här bloggen. Att vi lever i någon slags outtalad symbios, de och jag. När jag nu ser att Expressen valt att fronta med just Carola även idag (det gick ju bra sist) tänker jag för en kort stund att det utan tvekan måste vara så. Jag lutar mig tillbaka, drar upp tröjan, klappar mig på min gravidfläskiga mage och skrattar självbelåtet. Ho ho ho. Jag styr världen. Eller nå't.

Nåja. Carola har alltså blivit smalare. Utan bantning. Grattis till henne; mindre grattis till Expressen. För ärligt talat är Carolas mirakulösa viktminskning (antar helt sonika att Gud själv måste ha ett finger med i spelet) en ganska trist nyhet. Det är trots allt mycket roligare när Carola gör fel. Väldigt fel.

Då läser jag betydligt hellre om Madeleines fantastiska succécomeback. Trots att jag inte får veta något om vad succén egentligen avser. Inte heller vet jag om det är en bedrift av Aftonbladet att vara den "enda tidningen på festen". Kanske var det helt enkelt ingen annan som brydde sig? Ja, den som lever får se.

Idag köper jag således Aftonbladet. Något av en chansning. Men säg, vem kan säga nej till en leende Madde?

Ställning: Expressen - Aftonbladet 14 - 9


6 comments:

  1. Det är väl nyhetstorka på högsta nivå, Carolas upp- och nedgång i vikt har väl varit en följetong de senaste tjugo åren...snark

    ReplyDelete
  2. Antar att du inte hade något emot läsningen på uppslaget innan Madde heller va? ;)
    Och apropå förra inlägget, nej, jag tror nog inte att vi är släkt! :)

    ReplyDelete
  3. Camilla: Sant. Mest har det varit uppgång, tycker jag. :)

    Tobbe: Nu måste jag avslöja en pinsam sak. Köpte aldrig tidningen på riktigt. Så jag vet tyvärr inte. Vad handlade det om? *nyfiken*

    ReplyDelete
  4. Ajaj, nu ska du få höra vad du gick miste om! En exklusiv intervju med Victoria och Daniel med fina bilder från deras "sista dag i paradiset"! (Endast en vecka efter konkurrenten... :P)

    ReplyDelete
  5. Ojoj. Men - sista dag i paradiset? Är de redan på väg hem?

    ReplyDelete
  6. Näe, jag läste inte så jättenoga, men det var sista dagen på den där paradisön. De skulle väl resa vidare nu, tror att de skulla vara i USA ett tag bland annat.

    ReplyDelete