Monday, June 28, 2010

28 juni 2010

Expressen: "Ny snabb metod: Slipp fotsmärtan. Hälsporre. Knölar. Sneda tår."

Aftonbladet: "Alla sommarinbrott i Stockholm. Lista: gata för gata. Så skyddar du dig."

Idag tackar jag gudarna för att jag åt lunch innan jag läste dagens löpsedlar. Expressens något pensionärsanpassade löpsedel om hälsporre och fotknölar får det nämligen att vända sig i magen på mig. Flera gånger om. Trodde i min enfald att det skulle räcka med att undvika kommunala badhus för att slippa påminnas om bröstbentagstränande gamlingars äckliga fötter och långa tånaglar som skoningslöst tränger in i mina oskyldiga ben. Men icke. Expressen gör idag sitt absolut bästa för att väcka detta trauma till liv igen. Och lyckas väl. Min fotfobi är ett plågsamt faktum.

Aftonbladet goes all American idag. It's all about rädsla. En rädsla som vi nog alla kan relatera till. Sommarinbrott. Tanken på att bli utnyttjad och barskrapad när man är som mest lycklig och härligt sommarnaiv är outhärdlig. Även för mig. Men det faktum att Aftonbladet har koll, ja, till och med stenkoll, gör mig aningen lugnare. Lokala kartor och tjuvstoppartips. Imponerande. Det är hög tid att vi tar saken i egna händer och överraskar sommartjuvarna innan de överraskar oss.

Aftonbladet, idag vinner ni på att först skrämma upp mig för att sedan lugna mig. Allra mest vinner ni dock på att undvika ämnen jag drömmer mardrömmar om. Äckliga fötter är utan tvekan ett sådant ämne.

Ställning: Expressen - Aftonbladet: 12-8



No comments:

Post a Comment