Thursday, June 10, 2010

10 juni 2010


Expressen: "Extra. Madde nobbar familjefirandet på sin egen födelsedag." Bonus: Sveriges nya kändistidning - Extra.

Aftonbladet: "Skatten klar för 2.8 miljoner svenskar. De tjänar mest i Stockholm. Unik granskning - senaste listorna." Bonus: Tidningen Royal - superguide till bröllopsfesten (bara 29 kr extra).

En riktig svår match idag. Lika tråkiga båda två.

Expressen fortsätter på det säkra bröllopsspåret genom att "avslöja" något vi alla redan vet sedan länge. Madeleine kommer inte att fira sin födelsedag med familjen idag, den 10 juni. Sicket fantastiskt scoop. Undrar vem man egentligen vänder sig till med denna rubrik? För de som är som jag och faktiskt bryr sig om kungafamiljens förehavanden och således faller för Expressens löpsedel kan denna nyhet omöjligt komma som en överraskning? Nä, Expressen. Bättre kan ni. Det vet jag.

Aftonbladet då. Ett klassiskt svennelöp (finns liknande löpsedlar någon annanstans i världen?). Grattis Sverige, nu slipper ni ringa Skatteverket och kolla upp grannarna. Rena drömmen, eller hur? Nej. Så sjukt jävla tråkigt men jag är övertygad om att det säljer. Har aldrig förstått vad det är tänkt att man ska göra med informationen? Gråta över att man hamnat så fel i livet som bara är medelinkomsttagare? Ta med sig listan till chefen och påpeka att Antonia Ax:son Johnson minsann tjänar 12 miljoner mer per år och att det inte vore mer än rätt att få lika mycket? Stillsamt konstatera att nu förstår jag äntligen hur Ahlgrens i slutet av gatan kunde ha råd att bygga ut altanen och köpa båt samma sommar? Få ro i kroppen. Nä, jag betackar mig och tvagar mig i skållhett vatten även idag.

Sen går jag ut och köper - aningen motvilligt - ett exemplar av dagens Expressen. Det är ju trots allt bröllop om 9 dagar.

Resultat: Expressen-Aftonbladet 2-0



No comments:

Post a Comment