Monday, June 14, 2010

14 juni 2010

Aftonbladet: "Stort test: Sommarens bästa mobila bredband. Välj rätt. Billigast. Snabbast." Bonus: Båt.

Expressen: "Ät ofta - rasa i vikt. Ulrika, 40, tappade 13 kg." Bonus: Bröllopet.

Ursäkta dröjsmålet. Håller fortfarande på att återhämta mig från chocken. Den stora löpsedelschocken. Inte ens en vecka kvar till Bröllopet och båda tidningarna dissar ämnet idag. BÅDA. Till och med Expressen. Jädrar i brallan så iskallt.

Jag vet att det finns finns många bland er läsare som tycker att det är välsignelse att slippa läsa mer om kungafamiljen. Ni vet också att jag inte håller med. Eller snarare: Vore jag löpsedelskonstruktör (hemska tanke) skulle jag argumentera starkt för total och genuin bröllopshets. Gräva fram varenda liten sketen icke-skandal som skulle kunna tänkas finnas gömda i de kungliga garderoberna. Men icke. Nu får vi nöja oss med de tre b:na: (mobilt) Bredband, Båtar och Bantning. Jordens tråkigaste, alternativt mest uttjatade, ämnen. Jag dör.

Tror för övrigt att tidningarna aldrig kommer att ge upp fantasilöp av typen "Ät din egen vikt i mat och rasa obegränsat i vikt." "Godis- och kakdieten som gav Victoria Beckham en fantastiskt figur". "Gå ner 20 kg i vikt genom att ligga helt still i sängen". "Finlandsfärjebuffédieten. Ulla, 56, tappade 50 kg under 24h-kryssning". Utnyttja stackars okunniga vikthetsares aldrig sinande förhoppningar om att slippa anstränga sig för att gå ner i vikt. Gör det bara.

I jämförelse med Aftonbladets aptorra mobilt bredbandtema med tillhörande båtbilaga vinner ni dock stort på att jävlas med vikthetsare, Expressen.

Jag bugar och bockar. Köper er tidning.

Sen stoppar jag i mig 20 rör Ballerina Kladdkaka. Och rasar så in i bomben.

Ställning: Expressen-Aftonbladet 5-1


2 comments:

  1. Idag var löpen katastrofala, men på båda ettorna syns det vad man satsar på ;)

    ReplyDelete
  2. Ledsen att jag missade din kommentar. Håller helt med. Blev bättre sen.

    ReplyDelete