Wednesday, June 16, 2010

16 juni 2010

Expressen: "Extra. Carl Philip, Victoria och Daniels möte med prinsens ex-flickvän hos Madeleine i natt." Bilaga: Johan T Lindwalls bok om Victoria (25 kr)

Aftonbladet: "Victorias präst svårt skadad. Tvingas till vigseln i rullstol." Bilaga: Bröllopsbladet.

Alright! Nu snackar vi. Som jag har väntat. Hemliga, nattliga möten med ex-flickvänner och svårt skadade präster. Jösses. Var ska jag börja?

För egen del råder det idag ingen tvekan om vilken tidning jag ska köpa. Jag faller pladask för drama och minsta risk för katastrof. Skulle så gärna vilja se den rullstolsbundna vigselprästen tvingas (är det Kungen som är skyldig nu igen, måntro?) fram till altaret, enligt Aftonbladets geniala löp. Prästen: "Nej, jag vill inte. Det gör för ont och jag ser inte klok ut så här!" Kungen: "Jo, du måste. Kronprinsessan och Daniel ska gifta sig. Jag blir arg om du inte ställer upp. Rasande. Det är jag som bestämmer. Gör som jag säger." Gud så underhållande det skulle vara. Kanske till och med roligare än den här vigseln.

Ja, ni hör. Nu låter jag tankarna vandra iväg igen. Trots att jag lärt mig att se igenom löpsedlar som denna för länge sedan. Ja, jag vet ju att i själva verket är det säkert någon annans vigsel löpsedeln refererar till. Eller så är det någon helt annan som tvingas dit i rullstol. Eller så åker prästen rullstol dit men kan stå upp under vigseln. Hursomhelst vet vi nog alla att en "svårt skadad" vigselpräst aldrig skulle få viga Paret. Det finns säkert både en andra, tredje, fjärde och femte reserv. Men lite ont i magen får jag allt av spänningen. Jag menar, någonting måste ju gå fel. Det gör det alltid när det vankas bröllop.

Expressen, då? Inte illa heller. Vilken annan dag som helst skulle löpet räcka långt. Vinna. Men inte idag. Hemliga möten i mörker är spännande. Och vi hoppas ju alla att Carl Philip ska dumpa sin lättklädda såpaskådis till flickvän och gå tillbaka till felfria, prinsessvärdiga Emma. Men jag är ledsen. Rullstolsbundna präster är roligare än ex-flickvänner. Så är det bara.

Aftonbladet, snart drar ni ifrån!

Ställning: Expressen-Aftonbladet 5-3

No comments:

Post a Comment