Friday, June 11, 2010

11 juni 2010

Aftonbladet: "Unik prognos för 28 dagar. Här finns värmen i midsommar." Bonus: Klick! "Därför smyger Malin & Stefan med kärleken."

Expressen: "Expressen avslöjar: Överklassvännerna som får gå på privata festen." Bonus: Bästa bröllopsguiden.

Okej, då kör vi. Lättare dag idag.

Expressen har bevisligen hittat ett koncept som fungerar. Antingen det eller så har de ingen fantasi. (Ni får välja själva.) Kungliga nyheter även idag, alltså. En löpsedel som påminner lite om Aftonbladets löpsedel den 9 juni. Ett "unikt" avslöjande om vilka som - till skillnad från oss vanliga dödliga - har fått äran att närvara vid Bröllopet (notera det stora B:et). Denna gång handlar det dock om "överklassvänner" istället för artister. Att det är stor skillnad på "vänner" och "överklassvänner", det vet Expressen. Bra gjort där. Jag vill genast veta mer om de priviligerade, trots att jag i princip redan vet allt, och önska att jag vore en av dem. Vad är väl en bal på slottet?

Aftonbladet då? Ja, de gör som dagen innan. Trotsar bröllopet och går totalsvennebananas. Väder och grannarnas inkomster - de enda två saker vi svenskar bryr oss om - på riktigt. Men vem försöker de lura egentligen? 28-dygnsprognos? Värme och midsommar? Nej, för min del räcker det att titta ut genom fönstret och summera de 29 somrar jag hittills haft förmånen att få uppleva för att dra slutsatsen att det här kommer att bli en sann skitsommar, precis som alla tidigare somrar. Behövs således varken Aftonbladet eller deras synska tyska kvasimeterologer för att förstå det. Logisk slutledning räcker gott och väl.

Så, med bestämda steg traskar jag iväg i ösregnet och köper mig en Expressen. För tredje dagen i rad. Skärpning, Aftonbladet!

Ställning: Expressen - Aftonbladet 3-0




No comments:

Post a Comment