Tuesday, June 22, 2010

22 juni 2010 [UPPDATERING]

Expressen: "Här landar Victoria & Daniel på smekmånaden i Söderhavet." Bilaga: Fiske.

Aftonbladet: Anita Ekbergs attack mot Daniel & Victoria: "Bröllopet är en skandal".

Idag ska jag vara ärlig och börja med att säga att jag känner en stark lust att vara ironisk. Ja, jag skulle vilja välja Aftonbladet trots att det skulle vara ett av de sämsta beslut jag fattat sedan jag fick ben och började gå. Jag skulle vilja göra det av den enkla anledning att deras löp är som en egen liten dingding värld idag. Anita Ekberg, denna legend av legender, vars storhet jag inte kan förstå hur mycket jag än försöker, har uttalat sig om det Kungliga Bröllopet och tycker att det är "en skandal". Tillåt mig att skratta.

- Ha!

Det konstiga av allt är dock att hur knasigt Aftonbladets löp än är, tror jag mig ändå kunna förstå hur det hela gick till. Jag kan se framför mig hur redaktionen, medan Expressen följt brudparet över halva jordklotet för att som första tidning kunna avslöja var smekmånaden ska firas, med ljus och lykta letat efter en "känd" person som kan tänka sig att säga något kritiskt om bröllopet. Och av alla c- och d-kändisar hittade de Anita. Plaskandes i Fontana di Trevi (för det är väl det hon gör om dagarna?) som Roms egen lilla Ursula. Fredrick Federley får passa sig.

Men, nej. Ironin får vänta. Även om jag av hela mitt hjärta hoppas att Victoria och Daniel får vara ifred nu är jag inte sen med att gratulera Expressen till den mest otvivelaktiga segern hittills. Det här är Expressen när de är som bäst, gott folk.

Låt nu turturduvorna vara, herr Mattsson.

Ställning: Expressen-Aftonbladet 9-5

[UPPDATERING]


Såg på tisdagskvällen att Aftonbladet uppdaterat sin löpsedel. Vore imponerande om de hade något nytt att komma med men i detta fall handlar det (till synes) i första hand om att komma ikapp Expressen som var först. Det enda "unika" på Aftonbladets uppdaterade löp är att den kungliga smekmånaden firas "på miljardärens lyxbåt". Inte särskilt häpnadsväckande. Mest patetiskt.

No comments:

Post a Comment