Tuesday, June 15, 2010

15 juni 2010

Aftonbladet: "Extra. Victorias blixtmöte på Slottet med sin tärna." Bilaga: Sofis mode; Samla VM-dvd.

Expressen: "Polisen misstänker: Kvinnor dödade taxiförare." Bilaga: Bröllopet.

Står här och funderar på om det är det för att Expressen lanserat sin varje-dag-bilaga Bröllopet som det plötsligt övergivit kungliga rubriker på löpet så här dagarna före Bröllopet? Antagligen. Istället rapporterar man om den taxiförare som hittades död i Södertälje i vintras. Den stora nyheten här är förstås att mordet ska ha begåtts av - håll i er nu - kvinnor. (Tänk att de även på denna punkt ska envisas med att försöka vara jämställda.) Funderar även på vilka som kan tänkas falla för löpsedeln. Gifta män som alltid misstänkt att deras "kärringar" innerst inne är psykotiska mördare och är rädda för att gå samma öde till mötes? Landets alla taxiförare som tror sig kunna bli "kvinnogiftmordsligans" nästa offer? Kvinnor som drömmer om att göra samma sak mot sina VM-besatta äkta makar? Beats me, om jag ska vara ärlig. Själv tillhör jag tyvärr ingen av ovan nämnda samhällsgrupper.

Aftonbladet då? Ja, jag förstår om ni börjat tröttna på mig och mitt rojalistiska dravel men jag kan inte annat än hylla deras löp idag. 1) Bröllop, 2) Victoria, 3) blixtvisit och 4) hemlig tärna. Och så ett mystiskt (läs: intetsägande) paparazzifoto på Victoria vid en bil. Rätt på alla punkter. Så bra, så bra.

Hurra för AB! Eller vad säger ni?

Ställning: Expressen-Aftonbladet 5-2



No comments:

Post a Comment