Wednesday, June 9, 2010

9 juni 2010

Expressen: "Unik undersökning avslöjar: Därför gillar kvinnor Daniel". Bonus: VM-DVD på köpet.

Aftonbladet: "Aftonbladet avslöjar: Hemliga superartisterna på Victorias bröllop". Bonus: Samla sommarens bästa grillrecept.

Det kungliga bröllopet närmar sig med stormsteg och det märks. Från att under en tid ha kört varannanleken satsar nu båda kvällstidningarna stort på ämnet. Väldigt liknande upplägg. Exklusiva avslöjanden kring bröllopet (och en liten bonus längst ner). Lite Daniel vs. Victoria (för det är tydligen bara hennes bröllopsgäster, inte Daniels).

Och detta är ändå bara början.

Så, vilket är egentligen mest intressant: Daniel och kvinnorna eller de hemliga bröllopsartisterna?

Nu råkar jag veta att Daniel och Victorias musiksmak lämnar mycket att önska. När Daniels vänner bjöd in Carola till svensexan är jag säker på att det var på fullaste allvar. Jag tror att Daniel älskar Carola. Och vi vet sedan tidigare att Victoria älskar Roxette. Lite Måns Zelmerlöw, Linda Bengtzing, Ace of Base, Rednex och Il Divo till det så är bröllopsfesten fulländad. Mer vill jag inte veta om detta elände. Nej, jag vill helst blunda och glömma. Duscha varmt och tvaga mig. Så det blir ingen Aftonbladet för mig idag.

Expressen då? Varför tycker svenska kvinnor om Daniel? Egentligen världens mest självklara och därmed också mest ointressanta fråga. Daniel är svärmorsdrömmen förkroppsligad. Jag menar, vem kan tycka illa om en man som älskar Carola, pratar Ockelbomål och värnar om folkhälsan? Inte jag. Men ändå, det finns något där. En svag förhoppning om att den där "unika undersökningen" faktiskt har något oväntat och unikt att avslöja väcks inom mig. Någon snuskigt, syndigt kanske? Tänk om det visat sig att 87% av alla svenska kvinnor regelbundet fantiserar om Daniel? Det måste man ju bara veta i så fall.

Ergo.

Resultat: Expressen - Aftonbladet: 1-0.

Grattis Expressen! Idag, denna första dag i Älskade Löpsedels förhoppningsvis långa liv, är er dag.



No comments:

Post a Comment