Sunday, June 13, 2010

13 juni 2010


Expressen: Extra: "Kungen tvingade hem Madde."

Aftonbladet: "Kärlekssagan. Daniel bjöd ut Victoria på fika. Dolde sin kärlek för kungen.Smög iväg på bio i hemlighet."

Som jag sa: Från och med nu är det kungligheter för hela slanten.

Stackars kungen. Det är ingen vacker bild som målas upp av honom. Tvingar hem stackars lilla sörjande Madde och är så skoningslös att Victoria och Daniel var tvungna att dölja sin kärlek för honom, särskilt.

Ännu en gång är Expressen strået vassare. Victoria och Daniels kärlekshistoria är visserligen vacker men jag har hört om den så många gånger nu att jag inte vill höra mer, tror jag bestämt. Särskilt spännande är den inte heller om man tänker efter. Och har aldrig riktigt varit. Långvarig vänskap som sakta glider över i kärlek. Jäsp. Nästa!

Bilden av kungen som rasar och tvingar och skäller tycker jag däremot är vansinnigt underhållande. Den ger mig hopp om att den svenska kungafamiljen trots allt inte är så trist som den verkar vara. Och så får jag roliga bilder i huvudet. Men hur gick det hela egentligen till? Madde ville egentligen fortsätta glömma Jonas med väninnorna på stranden i Florida medan kungen tyckte att det var hög tid för henne att komma hem och stötta storasyster Victoria som snart ska gifta sig? Hade Madde inte tänkt komma hem alls? Inte ens till bröllopet? Skandal! Nä, så är det så klart inte, det fattar även jag. Jag tror inte kungen tvingat henne att komma hem heller för delen men jag väljer att tänka att det är så. Bara för att.

Expressen, you did it again.

Ställning: Expressen-Aftonbladet 4-1



No comments:

Post a Comment