Saturday, June 12, 2010

12 juni 2010

Expressen: "SVT:s nya dokumentär: Silvia hyllar Jonas. Johan T Lindwall: Klipp bort!" Bonus: Leva & bo.

Aftonbladet: "Victorias & Daniels stora hemlighet. Så lyckades de dölja sitt förhållande." Bonus: Härligt hemma.

Inledningsvis. Ber om ursäkt för den dåliga bildkvalitén idag. Ibland känner jag mig så skum när jag står och fotar löpsedlar att det går lite väl fort.

Nåja, till saken. Under bloggens fyra dagar i livet har jag redan hunnit bäva för detta: Två faktiskt lika bra löpsedlar. Jag vill köpa båda två på en gång men måste trots det välja en av dem. Panik i kubik. Blir himla svårt detta.

En vecka kvar till Bröllopet. Från och med nu kommer jag att bli uppriktigt förvånad, kanske till och med upprörd, om Aftonbladet väljer att fronta något annat än just det. Idag sköter de sig, och det riktigt bra. Victorias och Daniels - inte lilla utan stora - hemlighet. Egentligen ganska gammalt stoff, antar jag. Med facit i hand vet vi alla att förhållandet offentliggjordes redan 2002 i och med detta numera kända foto. Men nyfiken blir jag ändå. (Ja, jag gör det inte direkt till någon hemlighet att jag är svag för kungligt skvaller.)

Expressen satsar också kungligt. Denna gång är det inte kungen utan Silvia som sagt något olämpligt. I en intervju med SVT (som jag antar gjordes innan otroheten avslöjades) har hon sagt något så opassande positivt om f.d. blivande svärsonen, tillika cheatern, Jonas att det enligt Expressens egen gränslösa skvallerkung Johan T Lindwall borde klippas bort (sic!). Självklart vill jag veta vad det är hon sagt om till och med självaste herr Lindwall finner det känsligt. Olidligt spännande. Vid närmare eftertanke tror jag mig dock redan veta. Sätter en hundring på att det är något i stil med "en fantastisk ung man", kanske något så nyanserat som "sympatisk ung man". Det brukar inte bli så mycket mer avancerat än så när drottningen uttalar sig. I alla fall inte när hon gör det utan manus. Dessutom kommer jag garanterat att titta på dokumentären. Så jag får nog veta ändå i sinom tid, även utan Expressen.

Så, Aftonbladet. Fanfar! Er första välförtjänta seger är kommen.

Grattis!

Ställning: Expressen-Aftonbladet 3-1




No comments:

Post a Comment