Thursday, June 17, 2010

17 juni 2010

Expressen: "Efter otrohetsdramat: Bilderna på nya Madde på Victorias fest." Bilaga: Extra.

Aftonbladet: "Svanberg och flickvännen åkte på lyxsemester i Thailand - mitt under oljekatastrofen." Bilaga: Mat & vin.

Min första tanke denna morgon var så klart: "Sweet, ännu en enkel en!" och ni förstår säkerligen omedelbart vilket löp jag diggar mest.

"Nya Madde". Och så en "före och efter"-bild: Först ledsna, hemliga Madde med solglasögonen på. Sen lyckliga Madde (kanske har hon rentav aldrig varit lyckligare?) med nyvunnen Floridabränna. Genast börjar man fundera. Vad är det egentligen, förutom just det att hon slickat sina sår i soliga Florida, som gör henne så glad? Vari består det nya i "nya Madde", så att säga? Det smaskigaste svaret av alla vore så klart att hon glömt snoppdoppar-Jonas för länge sedan och redan hittat någon ny. En hunkig amerikansk överklasslyngel från östkusten som ser ut som en ung Robert Redford och har käkar som berg. Men nja. Antagligen är det för tidigt för det. Mest troligt är att Madde har hittat sig själv i singelskapet på ett sådant där "härligt" Sofi Fahrman-sätt (ja, jag är bitter) och njuter av livet för fullt. Därav leendet. Därav "nya Madde". Jag älskar när tidningarna får till det. Löpsedelsredaktioner, se och lär.

Jag tycker visserligen lite synd om Victoria. Lördag är trots allt hennes stora dag. Knappt två dagar kvar. Lite oroväckande att media åter riktar sina blickar mot Madeleine. En månad i USA verkar knappast ha gjort journalisterna mindre nyfikna på lillsessan. Tur att de åtminstone ger Vickan cred för att det är hennes fest Madde har roligt på.

Vad har vi att säga om herr Svanberg då? Total och genuin fail på alla plan och det redan innan han åkte på lyxsemester medan BP's olja fortsätter att forsa ut i den mexikanska gulfen. Så jag bryr mig inte. Inte ens en löpsedel som avslöjar att han är BFF med Usama Bin Laden (obs, jag säger inte att han är det) skulle kunna få mig att bry mig tillräckligt för att köpa tidningen. I min bok är han redan rökt och passé. So long, Mr Svanberg.

Dags att summera. Expressen, you dit it!

Ställning: Expressen-Aftonbladet 6-3


No comments:

Post a Comment